۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

افشاگري مجدد رضا استادي در باره دستمزد بازيگران

صبح روز 16 شهريور  بخش فرهنگي برنامه صبح به خير ايران به بحث دست‌مزد بازيگران اختصاص داشت.
، رضا استادي كارشناس اين برنامه كه چندي پيش با اعلام رقم دستمزدهاي بازيگران سينماي ايران موجب واكنش‌هاي متفاوتي از سوي جامعه سينمايي شده بود در برنامه صبح امروز صبح به خير ايران نيز با اعلام چند خبر باز هم به مقوله دستمزد زياد بازيگران سينما پرداخت.
استادي با اشاره به چند نمونه از دستمزدهاي بازيگران سينما گفت: هم‌اكنون يك تهيه‌كننده سينما كه به تازگي به جرگه كارگرداني پيوسته است براي ايفاي يك نقش جديد به يكي از بازيگران سينماي ايران كه در آمريكا حضور دارد 120 ميليون پيشنهاد كرده است.
همچنين اين بازيگر در 10 درصد از فيلم نيز شريك است و يا بازيگري كه سال گذشته براي دستمزد عجيب و غريب خود خبرساز شده بود امسال براي حضور در فيلم جديد مبلغ 250 ميليون تومان دستمزد مي‌خواهد و يا يكي ديگر از بازيگران سينما با تعيين يك شرط عجيب براي حضور در يك فيلم تقاضاي 75 ميليون تومان دستمزد كرده است و همچنين به تهيه‌كننده اعلام كرده است كه بايد دوست وي نيز در فيلم حضور داشته باشد. فيلمي از اين بازيگر هم‌اكنون در شبكه نمايش ويدئويي وجود دارد.
استادي با اعلام اين مطالب افزود: تجربه ثابت كرده است تهيه‌كنندگاني كه چنين پولي را مي‌دهند بيشتر از بودجه دولتي استفاده مي‌كنند و اين دستمزدها را به بازيگران خود مي‌دهند تا بتوانند نهادهاي دولتي را براي دريافت بودجه كلان قانع كند.
وي ادامه داد: در حالي كه اين امر باعث مي‌شود تا عوامل فني دستمزد كمي بگيرند و امروز اگر به تيتراژ فيلم‌هاي سينمايي نگاه كنيم كمتر از اسامي عوامل حرفه‌اي و چهره‌هاي شناخته شده فني سينما نامي مي‌بينيم زيرا تهيه‌كنندگان به آنها كمتر پول مي‌دهند.
وي ادامه داد: اميدوارم نهادهاي صنفي و همچنين اداره كل نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي و انجمن بازيگران سينماي ايران اين موضوع را پيگيري كند و نهادهاي صنفي سعي كنند به جاي تكذيب اينگونه اخبار به دنبال رفع آن باشند.

هیچ نظری موجود نیست: