۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

خواندن شعر هایده و حمید عسگری در هیئتهای عزاداری تا ...

این روزها ایران و تهران به مناسبت فرارسیدن ایام محرم حال و هوای دیگری پیدا کرده است و دسته های عزاداری تمام شهر را گرفته اند و هرکسی به فراخور حال و دل خود در هیاتی حضورپیدا می کنند اما در این میان در گذر از کوچه ها و معابر آنچه که بسیار آزار می دهد خواندن اشعار و ترانه های پاپ در مراسم عزاداری است چند روزپپیش از میدان منیریه رد می شدم دیدم که مداح یک هیات عزاداری ترانه یار دبستانی من را کمی تغییر داده است وآن را در میان دسته عزاداران می خو اند و یا مداح دیگری در هیات دیگری ترانه معروف هایده به نام ساقی ( سلام من به تو یار قدیمی منم همون هوادار قدیمی ) را بصورت مرثیه می خاند و یا در جای دیگر مرثیه سرایی دیگر ترانه قسمت حمید عسگری ( قسمت نمیشه انگار دست تو رو بگیرم ) را بصورت مداحی می خواند و از این مثالها تا دلتان بخاهد در تهران بسیار است و در تعجبم که چطور مردمی که به این هئتها مروند بدون هیچ واکنش و اعتراضی گوش می کنند و سینه می زندد و اشک می ریزند .
من هیچگاه نخواستم در مقام نصیحت و تعصب گرایی و ایدولوژیست بازی در بیاورم اما یک نکته را بسیار قبول دارم که این گونه رفتارها هیچ کمکی به گسترش فرهنگ حسینی نمی کند