۱۳۸۷ اسفند ۱۴, چهارشنبه

برای نویسنده وبلاگی که نیست ولی هنوز می نویسد(2)

در گذشته وقتی کسی فوت می کرد علاوه بر وسایل شخصی فرد متوفا؛ دفتر یادداشت و تصاویر باقی مانده ازوی ازاهمیت خاصی برخورداربود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت اینترنت و دنیای مجازی وبلاگ و سایت نیز جزء یادگارهای باقی مانده و خاطرات هستند در این میان وبلاگها از اهمیت به سزایی برخوردارند ...
قبلادر اینجا نوشته بودم که وبلاگ مرحوم سحر رومی (که خدایش قرین رحمت خویش فرماید ) مثال بسیار خوبی برای این فرضیه است ؛حال پدر سحررومی که براساس شنیده هایم از اهالی رسانه هستند و روزنامه نگاری شهیربا گذاشتن زندگی نامه مرحوم سحر رومی در وبلاگ دخترش به نظر می رسد که قصد دارد تا وبلاگ دخترش را به عنوان یک یادگاری با ارزش حفظ کند و آن را به روز نماید و جنبه های مختلفی را از زندگی وی برای دوستدارانش بازگو نماید این کار علاوه بریک علاقه شخصی پدری به دختر دلبندش؛ اهمیت دنیای مجازی را برای ایرانیان در آستانه مدرن شدن بیش ازپیش نشان می دهد.
شاید زمانی رسیده است که باید جمله دکتر شکرخواه راباورکنم دکتر شکر خواه روزی در کلاس روزنامه نگاری آنلاین گفت: به اعتقاد من اینترنت جامعه واقعی است و دنیای بیرون جامعه مجازی است...

۲ نظر:

ناشناس گفت...

چرا پذیرفتن این که مرگ پایان است این همه برای ما سخت است .
چرا قبول نمی کنیم او که رفته دیگر نیست حتا اگر کسی به جایش بنویسد ؟ چون او که می نویسد دیگر او نیست بلکه دیگری ست - پدر- که او هم برای خودش فردیتی دارد و وجودی ؟
درست است که شاعر گفته مرگ پایان کبوتر نیست . اما قبول کنیم که مرگ پایان زندگی ست . به همین راحتی تا برای ادامه ی زندگی مان بتوانیم تصمیم بگیریم . مرگ درگاهی ست که از آن می گذریم . کسی چه می داند شاید مردگان در آن جهان فضاهای مجازی و غیر مجازی خودشان را دارند اما هر چه هست در این جا دیگر تمام شده اند مگر این که اثری از آن ها به شکل خلاقه هنوز بر ذهن ها و زندگی ها تاثیر بگذارد مثل یک قطعه موسیقی یا شعر . این اثر مسلما یاد آن ها نمی تواند باشد . این یاد برای بازماندگان فقط یک دلداری ست که بالاخره تمام می شود .چون ذات مرگ تمامی ست .

ناشناس گفت...

سلام
ممنون از لوگو. نام شما را در لیست همراهان پرشین بلاگرز وارد کردم. در ضمن در خبرخوان «ژورنالیست‌ها» نیز نام شما وارد شد و از این پس آخرین مطالب وبلاگ شما در آن به نمایش در می‌آید.

از شما ممنون برای درج مطلب در مورد وبلاگ آن خانم هنرمند ممنونم و متاسف شدم.

موفق باشید