۱۳۸۷ مهر ۱۱, پنجشنبه

چگونه زن و شوهر فرهاد آییش روی اعصاب مردم راه می روند

آثارهنری را به سه دسته عمده تقسیم می‌کنم ،خوب، متوسط، ضعیف، در این میان کارهای به یاد آدم می‌ماند که دردسته اول و یا دسته سوم قرار دارند و کارهای متوسط هیچگاه در ذهن انسان باقی نمی ماند و دلیل آن هم بسیار روشن است زیرا که کارهای خوب به انسان شعف زیادی می دهد و اگر هم خیلی خوب باشد انرژی خوبی می دهد و اگر عالی باشد که یک معرفتی هم آدم کسب می کند و کارهای ضعیف هم اینگونه است که روی اعصاب آدم می‌رود و جان انسان را می‌گیرد تا به پایان برسد حالا اگر این اتفاق در تاتر بیفتد تاثیرش بسیار بیشتر از هنرهای دیگر است ...
در میان تاترهای که دیدم و بدلیل خوب بودن در ذهنم اثری از آنها مانده است چند نمایش انگشت شمار است ،"خواب در فنجان خالی کار کیومرث مرادی" ،"دفتر یادداشت" نوشته ژان کلود کریر و کارگردانی سهراب سلیمی و دو کاراز اریک امانول اشمیت به نامهای "موسیو ابراهیم و گلهای قرآن" و "خرده جنایتهای زن و شوهری" ؛نمايش «خرده جنايت‌هاي زن و شوهري» سال‌ها پيش به كارگرداني سهراب سليمي و بازيگري ميكائيل شهرستاني و افسانه ماهيان روي صحنه رفت و کار بسیار قوی و خوبی بود وتازه دیشب که نسخه تله تاتر آن از تلویزون پخش شد متوجه شدم که کار سلیمی چقدر قوی بوده است و چه بسیار تاتر می‌داند فهمیدم که براحتی می‌توان از یک متن عالی یک اثر نمایشی بد ساخت تا با روح و روان بیننده بازی کند و از هرچه تاتر و نمایش است زده شود و بدش بیاید...
در همین زمینه در وبلاگستان بخوانید :

۳ نظر:

ناشناس گفت...

خوشحالم‌ که مدت‌های مدیدی است که دیگر بازی تلویزیون را نمی‌خورم. فیلم‌های‌شان مثله شده، سریال‌های‌شان آبکی و حالا هم که تله‌تئاترهای‌شان. خیلی خوشحال‌تر که این تله‌تئاتر را ندیدم چون خاطره‌ی عزیزی با این اثر دارم و چه خوب که نگذاشتم سیمای جمهوری اسلامی ایران! خاطرات‌ام را هم به یغما ببرد.

ناشناس گفت...

بولتن دانشجویان و دانش‌آموختگان فلسفه ایران

Iranian Students of Philosophy
www.isphilosophy.com

ناشناس گفت...

سلام.
کار سهراب سلیمی رو ندیدم اما از این خوشم اومد و لذت بردم.